Aloitimme yhteistyön Team Laamanen Oy:n kanssa tammikuun alussa 2020, tavoitteenamme kehittää yrityksen viestintää verkkosivuilla blogien muodossa sekä päivittää heidän sosiaalisen median kanavansa tavoittamaan paremmin potentiaalisia asiakasyrityksiä. Yksi iso tavoite oli myös puhua hieman tuntemattomista laadun- ja prosessienhallinnan käsitteistä ja sertifikaateista kansantajuisesti, että tavoittaisimme sellaisia yrityksiä, joissa kehitystyötä ei ole vielä tehty, mutta se voisi kiinnostaa.
Aloitimme yhteistyön sosiaalisen median profiilien kunnostamisella sekä jatkoimme saman visuaalisen ilmeen toteuttamista myös verkkosivuilla, esimerkiksi blogien headerkuvissa ja kuvituskuvissa.
Yrityksen laatujärjestelmäasiantuntija Annika oli yhteyshenkilöni projektissa. Yhteistyössä hänen kanssaan, kehitimme ja suunnittelimme markkinointia viikoittain. Tuotimme verkkosivujen blogeja yhdessä laatujärjestelmäasiantuntijan kanssa sekä ideoimme sosiaalisten median kanavien, kuten Facebookin ja LinkedInin sisältöjä yhdessä. Kaikki markkinointitoimet tehtiin sisältömarkkinoinnin keinoin.
Keskityimme blogikirjoituksissa hakukoneoptimoidun tekstin tuottamiseen ja nostimme kirjoituksia sosiaalisen median kanavissa, erityisesti Facebookissa ja LinkedInissa. Myöhemmin otimme mukaan myös Instagramin, jossa julkaisimme nostoja sekä tarinoita liittyen erilaisiin yrityksen sisäisten prosessien kehittämiseen.
Sisällöt olivat monipuolisia katsauksia yrityksen prosessien kehittämiseen liittyen. Sisällöillä pyrittiin hakemaan vuorovaikutusta, ja toisinaan mukana oli myös tietovisoja ja kyselyitä yrityksille. Keskustelua pyrittiin ohjaamaan sosiaalisesta mediasta verkkosivuille ja sitä kautta yhteydenottolomakkeelle.
Ideoimme asiakkaan kanssa yhdessä myös uusia palveluita, kuten asiakkaan kehittämää prosessityöpajaa, jonka rakennetta ja markkinointia suunnittelimme yhteisissä palavereissa. Asiakas sai järjestettyä prosessityöpajasta onnistuneen pilotin, jota nykypäivänä sovelletaan hieman muunneltuna, yrityskohtaisesti räätälöitävänä palveluna.
Toteutin Team Laamanen Oy:n toisena liiketoiminta-alueena toimivan Pohjantähti vakuutusedustuksen asiantuntijoille viestintä- ja asiantuntijabrändikoulutuksen alkukeväästä 2020. Koulutuksen tavoitteena oli aktivoida vakuutusmyyjiä digitaalisiin kanaviin, ja tekemään asiakashankintaa myös sähköisesti.
Asiakas sai lopulta kesällä 2020 itselleen laatujärjestelmäpuolella täysin työllistävän asiakkuuden, jolloin Team Laamanen Oy:n markkinointitoimet oli laitettava telakalle ajan puutteen vuoksi. Päätimme yhteistyön toistaiseksi loppukesästä 2020.
Riinan kanssa työskentely oli sujuvaa ja helppoa, hän osaa markkinointiviestinnän eri osa-alueita laajasti. Harmittaa, kun oma ajankäyttö pakotti priorisoimaan asiakastyöt markkinoinnin ja kehittämisen edelle, mutta ehdottomasti palaan Riinan puoleen, kun sen aika taas on. Onneksi ehdimme rakentamaan blogiosuutta mukavasti, se on tuonut paljon hyvää palautetta asiakkailtani. Jokaisella pienyrityksellä pitäisi olla oma sisällöntuottaja! Riina piti tiimillemme myös LinkedIn -työpajan, josta myyjämme antoivat hyvää palautetta. Riinan valmennus ei ollut hyökkäävää, vaan kannustavaa. -Annika-
Blogeihin pääset täältä: https://teamlaamanen.fi/blogi/
Team Laamanen Oy LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/team-laamanen-oy
Team Laamanen Oy Facebook: https://www.facebook.com/teamlaamanen/